WEKO3
アイテム
新しい学士課程観に基づくコンピテンシーの検討―「日本福祉大学スタンダード」と達成動機・親和動機との関連―
https://nfu.repo.nii.ac.jp/records/1226
https://nfu.repo.nii.ac.jp/records/1226c702b1f8-c69c-4c31-a370-14ac35a897cb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kodomo04-06_yazaki (366.7 kB)
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新しい学士課程観に基づくコンピテンシーの検討―「日本福祉大学スタンダード」と達成動機・親和動機との関連― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Examination of the competency based on the concept of new undergraduates program―Relations between "Nihon Fukushi Daigaku Standard" and Achievement/Affiliation-motives― | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the university graduates' expected competences, achievement motives, affiliation-motive | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | アタラシイ ガクシ カテイカン ニ モトヅク コンピテンシー ノ ケントウ ニホン フクシ ダイガク スタンダード ト タッセイ ドウキ シンワ ドウキ トノ カンレン | |||||
著者名(日) |
矢崎, 裕美子
× 矢崎, 裕美子× 中村, 信次× 野寺, 綾 |
|||||
著者名(英) |
Yazaki, Yumiko
× Yazaki, Yumiko× Nakamura, Shinji× Nodera, Aya |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 日本福祉大学全学教育センター | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 日本福祉大学子ども発達学部 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 日本福祉大学全学教育センター | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study examined the competencies expected of university graduates. It was conducted the following purposes: 1) measurement of four competencies (communication, knowledge, sympathy, and positive involvement) that constitute the "Nihon Fukushi Daigaku Standard" and 2) investigation of the relationship between the "Nihon Fukushi Daigaku Standard" and achievement/affiliation motives. Correlation analysis showed that the scores for the four competencies were mutually related. Moreover, although it was shown that competency score increases as the grade progresses, it was suggested that the extent of an individual's motive has a strong influence on competency formation rather than grades. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12410490 | |||||
書誌情報 |
日本福祉大学子ども発達学論集 en : The Journal of child development 巻 4, p. 77-84, 発行日 2012-01-31 |