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アイテム
ゲーム型教材の習熟度と攻略要素の関係
https://nfu.repo.nii.ac.jp/records/2000150
https://nfu.repo.nii.ac.jp/records/200015032c7ff07-a8fc-4bd5-855a-e69b1bb9e29c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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zengaku12-02_murakawa.pdf
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2024-03-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ゲーム型教材の習熟度と攻略要素の関係 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
タイトル | The Relationship between the Level of Proficiency with Game-type Teaching Materials and Lead to Goals. |
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言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育方法 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ゲーム型教材 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習効果 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Educational Method | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Game-type Teaching Materials | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Effect of Learning | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
著者 |
村川, 弘城
× 村川, 弘城
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Education using Games has gained attention in the school. In this context, this study focused on how education is af-fected by making people think about "How to win". If we consider game-based instruction as part of the educational process, we need to consider the effects of repetition. Therefore, the purpose of this study was to clarify the relationship between the level of proficiency with game-type teaching materials and Lead to goals. In this study, "Math-speed," a game-type materials for arithmetic, was used for the investigation. The results showed that higher levels of proficiency lead to the use of mathematical ways of thinking. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 学校現場において,ゲームを利用した教育が注目を浴びている.その中で,「勝つためにどうすればいいのか」を考えさせることで教育にどのような影響があるのかについて着目した.もし,教育の一環としてゲームを利用すると考えた場合,少ない試行回数によって得られた効果だけではなく,何度も繰り返し行うことによる効果についても検討する必要があると言える.そこで,ゲーム型教材に対する習熟度と得られる攻略要素の関係について明らかにすることを目的として研究を行なった.調査には,算数用のゲーム型教材「マスピード」を利用した.結果,習熟度が高くなるにつれて,数の合成分解の特徴を捉え,数の感覚を養うといった,数学的な考え方の利用につながることがわかった. | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 日本福祉大学全学教育センター紀要 en : JOURNAL OF UNIVERSITY EDUCATIONAL CENTER, Nihon Fukushi University 号 12, p. 1-6, ページ数 6, 発行日 2024-03-31 |
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出版者 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | 日本福祉大学全学教育センター | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2434-706X | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12854676 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |